GABRIEL MEDVEDOV ROTOMEZA, un mare artist, a deschis expoziția – eveniment intitulată ANTOLOGIE DE ANOTIMPURI. Felicitări!

GABRIEL MEDVEDOV ROTOMEZA …

Dragi cititori, Doamnelor și Domnilor, stimați iubitori ai artei,

Urmăresc de mult timp activitatea marelui artist care este și o să fie GABRIEL MEDVEDOV ROTOMEZA.  Aflu acum că are o nouă expoziție intitulată  ANTOLOGIE DE ANOTIMPURI…

Mă grăbesc să îi cer detalii. Iată ce am primit:

Mai trece o primăvară cu miresme de pomi înfloriți și domnul Aristotel Bunescu nu uită  să mă invite la un nou interviu.

Într-adevăr…pregătesc de mult timp o expoziție personală…și  momentul a sosit !

  Au trecut 25 de ani de activitate plastică pe care i-am ,,expus” pe simezele MUZEULUI DE ISTORIE  din  Rm. Vâlcea… și  47 de ani de colaborare publică cu Centrul de Creație,   instituție  care patronează activitatea culturală  vâlceană – din partea căreia am primit chiar o diplomă de onoare

TIMPUL….

…am încercat să-l opresc in aproape 200 de lucrări expuse într-o  antologie de anotimpuri ce au trecut peste mine în ultimii 25 de ani.

Aparent, direcția timpului, pentru noi, în dinamica lui, considerăm că trece dinspre trecut spre viitor…dar CLEPSIDRA este imaginea lui cea mai adevărată…pentru că

nouă  ni s-a dat la început  un TIMP din partea lui Dumnezeu  – și  avem responsabilitatea să-l  folosim cu înțelepciune…!

Nisipul din viitor se scurge bob cu bob spre trecut printr-un

veșnic  AZI !

În  ECLESIAST 7/1 se spune că,,ziua morții  este mai prețioasă decât  ziua nașterii ” , pe care mulți o caută să  o descifreze pentru a-și  găsi fericirea.

…este importantă pentru că ea îți  determină viața eternă și  locul unde o vei petrece.

Noi pe pământ  suntem ca niște  ,,viermi de mătase „…și  avem dorința  să  devenim

FLUTURI…

În  imaginea de mai sus am ilustrat acest TIMP pe care îl poți  străbate într-un interval mai scurt, prin așa  zisa ,,gaură de  vierme”…și  poți  ajunge cel puțin  în al treilea cer, …unde apostolul Pavel a fost răpit, dar i s-a interzis să  spună  ce a văzut  și  auzit…acolo…! (Eu cred că nici cuvinte nu ar fi avut să descrie…locul)

Așa cum mânuirea este prin Domnul

ISUS HRISTOS pentru toți  oamenii– dar valabilă doar pentru cei care au credința în  EL…așa  și dintre toți  ,,viermii ” doar unii

vor ajunge FLUTURI !

Se apropie sărbătoarea  PAȘTELUI

…și  ce sărbătorim?!…

Să  ne amintim că  această  zi reprezintă  momentul când  Fiul lui DUMNEZEU, ISUS HRISTOS, și-a dat viața  la Golgota, purtând  păcatele omenirii, pentru ca prin învierea LUI, să  ne dea posibilitate și nouă  de a avea viața eternă– doar prin credința  în  jertfa  LUI.

  Încă  două  lucrări ilustrează momentul cel mai important… !

,,MEMENTO M..” adu- ți  aminte că  va veni un CEAS când  va trebui să  dai socoteală  pentru TIMPUL care ți  s-a dat…

…va fi un moment când  vei lăsa în  urmă

TOTUL…dacă  cercetezi lucrarea vei vedea ce înseamnă  ,,TOTUL”…de la avuții, preocupări, talente, plăceri,vicii, iubiri, boli, secrete, obsesii, speranțe….,

…dar mâna  lui Dumnezeu se întinde  pentru toți…dar câți  vor și  apuca această

MÂNA…!

  Aceste lucrări  sunt centrale în  expoziția  mea, pentru că  este principala temă  de care ar trebui să  ne preocupăm toți.

 Metaloplastia, această metodă a îmblânzirii tablei de alamă, cupru sau aluminiu este o tehnică  mai puțin  cunoscută…

Poate că inovația  pe care am adus-o eu, este decuparea imaginii create și  așezarea  ei pe un câmp  de catifea…

Am abordat câteva teme exprimate în metafore existențiale, ușor  de descifrat pentru un privitor sensibil.

Evident…calul este personajul principal.

La fel și în tema războinicilor daci sau

medievali….

 În  mijlocul expoziției  tronează  un steag dacic de 2,70 m…bun de pus în  poarta unei pensiuni dacice…

Desigur grafica este prezentă în numeroase

imagini, ea este cea care m-a reprezentat de timpuriu…

Această  expoziție este poate cea mai ampla…

…am umplut 3 săli ale muzeului…

Intr-un loc special al muzeului, o sală  cu un luminator central, pe 4 laturi cu colonade am expus pictura, într-o ,,Antologie de anotimpuri ” așa  cum se și  numește  expoziția  aducând  aminte de anotimpurile lui Vivaldi

 Acest gen de pictură l-am  abordat prin anii 2000 -2010 în mod special

  Am crezut că am descoperit un stil o tehnică  nouă, dar am văzut apoi că americanii au făcut o înaintea mea…prin anii *50…cand au lansat

expresionismul abstract, pictura gestuală, drippingul.

  Ei au dorit să  aducă  ceva nou in peisajul artei moderne, în anii de după război, folosind altă  tehnică, alt suport, alte culori…

Dacă  la început în  demersul meu artistic

foloseam întâmplarea…ulterior am ajuns să  controlez ,,gestul „!……așa  cum spunea

Jackson Pollock

…știam  ce vreau să  spun și  am trecut de la abstract la ,,figurativ”…păstrând  aceeași  tehnică a drippingului, folosind poate mai mult coada pensulei…

M-am luat cu vorba, am prezentat expoziția…cam în același  fel a decurs și vernisajul.  …

La început  cu un interludiu muzical la vioară  și  pian al unor elevi de la Liceul de Arte…discursuri omagiale….mulțumiri gazdei și  organizatorilor…

Am avut mulți  prieteni, prietene…care m-au onorat cu prezența chiar dacă am concurat cu alte 3 sau 4 evenimente  similare…

 Am făcut  deschiderea expoziției  cu un discurs pe care l-am ținut eu, pentru că nu s-a mai putut ține  ceea ce gândisem  ,,pe hârtie,,…

…aplauze ,interviuri…la VTV și  VERTICAL VALCEA…

Expoziția se va muta pe 10 mai la Turnu Severin, într-un loc cu specific medieval, invitat fiind la sărbătoarea  zilelor orașului …sunt onorat !

……………………………….

În  rest…mai spun:

     TIMPUL CURGE …

     DE SUS ÎN  JOS

Aici se termină relatarea primită de la marele artist.

Concluzia?

Cu adevărat impresionant. Felicitări din toată inima artistului care este … GABRIEL MEDVEDOV ROTOMEZA. Îi dorim din toată inima sănătate și inspirație și mai departe. În viitor, acolo ne duce TIMPUL!

  La final, mai pun semnătura…

Aristotel Bunescu, director al Agenției de Presă Culturală și Sportivă – APCS, membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România – UZPR, membru al Consiliului Director al Asociației Artiștilor Plastici – București – AAPB

P.S. Artiștii, oamenii de cultură – pictori, poeți, prozatori, muzicieni – mici întreprinzători, firme, dar și oameni obișnuiți care doresc o promovare similară – cititorii vor povești de viață –  vor scrie pe contul de Facebook Aristo Bunescu. Vă rugăm redistribuiți.

Lasă un comentariu