Doamna LUCIA STEFFENS, o poetă adevărată, ne introduce în atmosfera sărbătorii Învierii lui IISUS HRISTOS. Mulțumim frumos!

LUCIA STEFFENS ne invită în minunatul său univers poetic…

MOTTO:

,,Dă-ne Doamne bunătate,

Și pâinea de pe masă,

În pace face-vom de toate 

Primiți-l pe Iisus în casă! „

                                LUCIA STEFFENS

În România au venit zile răcoroase, după zile foarte călduroase. Indiferent de temperatura din termometru, oamenii se pregătesc încet, încet pentru marea sărbătoare a Învierii lui Iisus Hristos. Am ales pentru astăzi să aducem în centrul atenției o poetă de valoare care scrie chiar pe această temă importantă după cum se vede și în Motto. Un scriitor care are la activ 21 de cărți publicate și altele 7 elaborate. Veți putea vedea și dvs, dragi cititori, cateva poeme pe care le semnează, dar asta după un dialog introductiv…

-Vă rugăm să vă prezentați pentru cei care nu vă cunosc…

-MĂ NUMESC LUCIA STEFFENS

SUNT UN CETĂȚEAN GERMAN DE ORIGINE ROMÂNĂ!

LIMBA MATERNĂ.

SUNT NĂSCUTĂ ÎN FRUMOSUL ARDEAL IN ORAȘUL MEDIAȘ, JUDEȚUL SIBIU,LA DATA DE 5 O4 1950.

AM FOST PRIMA GENERAȚIE CU 8 CLASE ȘI ULTIMA CU EXAMEN DE ABSOLVIRE.

AM FĂCUT SCOALA COMERCIALĂ SI ECONOMIE DIN BRAȘOV!

Iubesc literatura universală, dar mai ales literatura română.

-Cum a început legătura dvs cu scrisul ?

-Am început să scriu din anul 2020, am scris până acum 19 cărți de poezii și 2 de proză.

Datorită Facebook am avut o ambiție de a scrie și eu.

…tu poți ce pot și alții…

Așa că trăiesc, visez prin poezii..

Nimeni și nimic nu mă poate opri.

Mulțumesc lui Dumnezeu că mi-o dat acest har!

Am redactat la mai multe redacții. Deoarece fiecare se bucură să câștige un ban.

-Cum a fost 2023?

-În 2023 am lansat 3 cărți…Două de poezii și o proză..am fost foarte mulțumită și chiar mândră în orașul meu.

Am fost la București la casa Londra, unde am cunoscut oameni noi, critici literari și poeți consacrați…le mulțumesc tuturor celor care m-au primit într-o familie cu brațele deschise!

După această onoare, am fost la Călimănești, invitată de Scriitorul renumit Ion Duluceac și onoratul Domnul scriitor si președinte Barbu de la Râmnicu Vâlcea.

Am petrecut în această tabără a prieteniei scriitori minunați din toate colțurile României și Republica Moldova!

Am trăit clipe literare minunate!

Precizez că sunt de 34 de ani în Germania.

-Felicitări pentru tot! Cum a început 2024 și ce doriți să faceți pana la finalul anului?

-În anul 2024 am avut lansarea la 3 cărți de poezii…Au fost emoții mării.. au venit la Mediaș critici literari, profesori din toate colțurile României… De la București, Tg Mureș, Baia Mare, Brașov, Alba Iulia,  Satu Mare, Sighișoara, Mediaș, rude și prieteni apropiați…

-Ce vă propuneți pentru viitor?

-Am să mai scriu încă 7 cărți de poezii…în următorii ani…le-am  scrise, dar nu redactate.

Pentru mine poezia este viață, iubire, speranță, vise împlinite, neîmplinite. Fără poezie nu pot să trăiesc…Am ajuns la vârsta când drumurile se transformă-n piatră presărată cu flori…poate într-o zi voi pleca în drumul veșniciei și vreau să las copiilor mei și iubitorilor de poezie singura mea avere…carte de biografie

DULCE ȘI AMARĂ POVARA AMINTIRILOR – PREFAȚĂ SCRISĂ DE EXCELENȚĂ SA

AMBASADORUL CULTURII DIN ROMÂNIA GEORGE CĂLIN ȘI PATALAMAUA DESTINULUI! PREFAȚĂ SCRISĂ DE PROFESOR SUCIU NICOLAE…

Publicate la Redacția VATRA VECHE TgMures.

Poezie mele sunt cuprinse în 19 volume

Întâlnirea pe Facebook cu poeți din lumea întreagă mi-a dat curajul să scriu mai departe, pentru care țin să le mulțumesc tuturor! Și le mulțumesc tuturor care m-au încântat cu poezii pe tot parcursul anilor!

-Să vedem niște imagini cu cărți pe care le semnați…

-Multe felicitări pentru cărți! Să vedem acum 3 poezii

Mama

Despărțirea doare tare,

Vântul urlă pe un deal,

Și în loc de sărbătoare 

Înțeleg, că nu te am…

Azi e ziua ta, Măicuță,

Tu trăiești în altă lume..

Eu sunt dragă ta ficuță,

Și cinstesc frumosu-ți nume!

Gânduri multe mă doboară,

Dorul doare în priviri…

Și natura plânge afară,

Printre ploi de amintiri…

Și mai spun și-o rugăciune,

Sufletul mă doare tare!

Mi-ai dat viață și un nume,

Și-un destin în lumea mare!

Crucea tace pe mormânt,

Și pământul zace mut…

Spune-mi, mamă, un cuvânt,

Cânt de leagăn să ascult!

Te iubesc, măicuța mea ,

Veșnica ta pomenire!

Sus pe cer,  ești ca o stea

Să fii înger, ai menire.

Iartă-mă, nu pot veni…

La mormântul tău măicuță ,

Și tăcut te-oi pomeni,

Printre lacrime, desculță…

Și aprind o lumânare,

Și îmi amintesc cu drag,

Va rămâne-o sărbătoare,

Ziua mamei mele-n prag.

Te culeg din amintiri,

Cea mai scumpă și mai dragă,

Să-ți prind dorul în priviri,

Te cuprind cu lumea-ntreagă.

Mamă, azi ,de ziua ta…

Cum o duci în lumi de stea?

Autor Lucia Steffens

Germania

Mă trezesc din vise

Și brusc am înțeles că fără tine,

Viața este tristă-n așteptare,

Nu mai sunt ce îți dorești iubire,

Că anii trec și număr doar cristale.

Nici nu gândesc ce poate să fie,

Că mă trezesc din vis plângând,

Să fug și să mă-mbăt prin poezie,

Atâta doar, astăzi mai știu…

Nu-mi mai aflu locul pe pământ

Doar în versuri ce mă ninge,

Prin depărtări în lacrimi înghețate,

Când sufletul-mi dicta…Mai scrie.

Dar mai trăiesc în sinea mea….

Prin lacrimi de durere și aș spera,

Să-mi văd amorul într-o tăcere,

Căci inima zdrobită, de dor plângea.

Este-o deșteptare-n visul nopții …

Și-o primăvară prin gânduri rătăcite,

Dar primăvara în suflet îmi vorbea…

Rămâi mereu aici … nu dispera…

Îmi caut liniștea deplină-n zori,

Și simt fiorii primăverii…

Doar gândul meu pierdut spera,

Să-mi schimb firea ce plângea!

Nu voi pleca topind dorințe…

Eu, am să aștept, pe mal de dor,

Și lacrima o las,  să se ascundă,

Printre picături de soare-n zori.

Acum mai scriu câte-un poem,

Și simt mereu că sunt mai fericită,

Îmi iau avânt și pot să zbor…

Prin dragostea de mult dorită.

Și de aș putea să mor odată,

Este chemarea de la Dumnezeu,

Am uitat că-mi ești Luceafăr…

Și ai rămas un trubadur erou!

Autor Lucia Steffens

Germania

24 martie 2024

Bad Ems

Printre flori din România

Dimineți, cernute-n plămădire

Gânduri line se strecoară,

Sunt clipe fericite de iubire,

Printre flori de lăcrămioare.

Printre nori de aşteptare,

Picură pe ram de flori,

O ploiță, de iubire-n zori,

Și un gram de mulțumire.

Freamătă pădurea verde

Cerul își revarsă valuri,

Printre ploile de stele,

Lăsând cânt de păsărele.

Într-un cuibar cu fericire

Flori de primăveri cernute,

 Adierea vântului aripă,

Revarsă valuri de ispită.

Albul florilor aștern, pături,

Peste iarba verde crudă,

 Ochișori de iubire și dorințe,

Privește o eclipsă răsărită.

Întunericul cuprinde totul,

Dar secundele sunt scurte,

Și-ntr-o clipă de minute,

Soarele răsare peste munte.

Plouă peste noi cu flori

Cu picături de soare-n față,

Suntem toți mai fericiți,

Ca-ntr-o altă dimineață!

 Alerg, prin gânduri rătăcite

Înconjurată de raiul înflorit,

Printre flori de lăcrămioare,

Primăvara mi-o zâmbit!

Am scris câteva rânduri

Viață nu-i o întâmplare,

Îmi-este-n zare muze multe,

În România înfloritoare.

A venit timpul plecării,

Mă dezbrac de amintiri,

Rămân aceeași doritoare

Să mai scriu doar poezii.

 Astăzi cerul arde zarea,

Lăcrămioare din iubiri,

 Lacrima mea curge-n râuri,

De atâtea despărțiri!

Plec de gânduri răvășite

Cu un suflet magic trist,

Te las cu bine Românie,

„Și pământul meu cel sfânt,,

Ți-am fost gazda primăverii

Ți-am fost dor și-o bucurie,

Astăzi plec printre destine,

Doar cu lacrimi prin cuvinte!

Lucia Steffens

Eu vă trimit din depărtări

Eu vă trimit din depărtări

Un gând frumos și-o poezie,

Și simt în suflet fericire,

Și peste văi, păduri și mări,

Eu simt a dorului menire.

Durerea mea nemuritoare,

În pieptu-mi de româncă,

S-a încălzit frumos la soare,

Pe crestele de stâncă.

S-aducă bine, în casa voastră

Acum când vin de sărbători,

Și binecuvântare aleasă

Iisus prin rugăciune învie.

Pe cetina de brazi cărunți,

Paștele în România vine,

Și sus pe crestele de munți,

Iisus cu tine-i Românie!

Te-am pomenit în rugăciune

Și florile pe câmp înfloresc,

Să fii de sărbători cu mine,

Tu Domnul meu Iisus Hristos.

Mă rog de pace și de soare,

De cer senin și sănătate,

Să vină marea împăcare

Ce-aduce pe pământ dreptate.

Și Dumnezeul nostru plânge

Peste hotare peste noi,

Că Doamne, azi mai curge sânge,

Și tinerii-n războaie mor…

Și dă-ne Doamne, bunătate,

Și pâinea de pe masă,

În pace face-vom de toate 

Primiți-l pe Iisus în casă!

Autor Lucia Steffens

Concluzia?

Am cunoscut un poet foarte interesant. Cu o bogată activitate editorială. Doamna Lucia Steffens …

Lângă statuia lui Mihai Eminescu

Îi dorim multă sănătate și inspirație mai departe. Acum, mai pun doar semnătura mea …

Aristotel Bunescu, director al Agenției de Presă Culturală și Sportivă – APCS, membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România – UZPR, membru al Consiliului Director al Asociației Artiștilor Plastici – București – AAPB

P.S. Artiștii, oamenii de cultură – pictori, poeți, prozatori, muzicieni – mici întreprinzători, firme, dar și oameni obișnuiți care doresc o promovare similară – cititorii vor povești de viață –  vor scrie pe contul de Facebook Aristo Bunescu. Vă rugăm redistribuiți.

Lasă un comentariu