ANCA COLESCU, o pictoriță de valoare, declară: ,, Sunt pasionată de lumină”. Iar noi suntem pasionați de tablourile sale…

Un zâmbet luminos de la ANCA COLESCU, pictorița care ne invită în minunatul său univers artistic…Mulțumim frumos !

La introducere o să precizez faptul că am mulți prieteni în orașul Iași. Din anii studenției, din perioada maturității, dar și a vârstei înțelepciunii la care am ajuns acum. Toți sunt oameni deosebiți, cu multă sensibilitate și ce e mai important, te poți baza mereu pe ei… Începând de azi, știu la Iași un mare artist. Este vorba de distinsa doamnă Anca Colescu… După un scurt dialog introductiv, veți vedea câteva din impresionantele sale tablouri…

-Petru început vă rog să vă prezentați pentru cei care nu vă cunosc.

-Mă numesc Anca Colescu și sunt pasionată de lumină.

Nu știu cât de multă lume își pune întrebări referitor la procesul de a percepe vizual obiectele sau culorile. Faptul că noi toți avem nevoie de o sursă de lumina pentru a vedea realitatea reflectată, faptul că orice suprafață reflectă doar o anumită lungime de undă a luminii, absorbindu-le pe celelalte este absolut fascinant pentru mine.

Așadar lumina a fost cea care m-a atras în câmpul quantic, acolo unde toate posibilitățile există, și acolo unde eu mi-am împletit cununa sufletului culegând un buchet de talente diverse pe care să le practic spre a oferii lumina celor din jurul meu.

În domeniul construcțiilor și arhitecturii am o educație formală universitară, dar ca Artist Vizual sunt complet autodidact pentru că îmi place să experimentez cu formele, texturile și culorile pe o pânza imaculată unde nu au fost nici măcar creionate limite artistice. După ce am absolvit Facultatea de Construcții și Arhitectură la Iași, am locuit în Toronto timp de 20 de ani, lucrând cu pasiune în domeniul ingineriei și inspecției în construcții. Revenind la Iași în 2017, mi-am dedicat mai mult timp actului artistic, întotdeauna învățând și împingând granițele zonei de confort până când descopeream ceva nou, evoluând din experiență și câștigând mai mult prin acest proces personal.

-Cum a fost anul 2023 pentru arta dumneavoastră ?

-Anul trecut a fost un an în care am avut șansa de a realiza împreună cu artista Diana Andrei expoziția “Magic Land”, care a fost deschisă publicului ieșean la Galeria de artă Victoria. Situată la kilometru 0 al Iașului, Galeria de artă Victoria ne-a fost și atelier, și școală, și spațiu muzeal și casă.

Ne-am dorit o expoziție altfel, o expoziție interactivă în care vizitatorii să poată experimenta pictura la șevalet, culoarea, instrumentele de aplicare pe pânză și să-și poată lăsa amprenta personală pe câteva dintre pânzele noastre pregătite special pentru a fi lucrări colaborative. Pe durata expoziției am avut câteva ateliere creative organizate atât pentru copii cât și pentru adulți. Am primit un feedback extraordinar în urma acestei expoziții, feedback venit din partea tuturor admiratorilor de artă și frumos care au pășit în povestea noastră, în “Magic Land”. Ca urmare, am continuat colaborarea cu Diana Andrei pentru un alt proiect deosebit care a implicat un număr de opt artiste, proiect numit ArtFeminiTUdine. Acest ultim proiect s-a derulat în luna Martie 2024 și a fost o adevărată manifestare artistică pentru a sărbători prin artă femeia, cu atitudine.

Ce visați pentru a doua jumătate a anului 2024, dar și pentru următorii ani?

În primul rând visez la pace! Visez la ziua în care recunoaștem lumina divină din omul de lângă noi. În plan artistic, îmi doresc foarte multe. Visez cu ochii deschiși la spații moderne, în clădiri reabilitate, care pot aduce Iașului un patrimoniu imobiliar extraordinar dedicat artei. Este foarte mult potențial în această direcție. Tot ce ne trebuie ca să urnim munții din loc sunt purtătorii de lumină care să construiască altruistic această viziune cărămidă cu cărămidă.

Foarte frumos, felicitări ! Acum, după atâtea cuvinte să vedem și niște minunate imagini…

Concluzia?

Impresionant cu adevărat ! De mult timp nu am văzut asemenea lucrări, de mult timp nu am întâlnit un asemenea artist care să fie viu, plin de proiecte care implică și alți oameni de toate vârstele. Adică demersuri artistice dincolo de o simplă expoziție, cu tablouri pe simeze…Felicitări din toată inima. Pentru viitor, urăm invitatei noastre speciale de azi, inspirație, energie, optimism…La final, pun semnătura dar și o imagine cu mine să știe lumea cine a scris acest articol…

Aristotel Bunescu, director al Agenției de Presă Culturală și Sportivă – APCS, membru al Uniunii Ziariștilor Profesioniști din România – UZPR, membru al Consiliului Director al Asociației Artiștilor Plastici – București – AAPB

Imagine realizată de pictorul Traian Nica

P.S. Artiștii, oamenii de cultură – pictori, poeți, prozatori, muzicieni – mici întreprinzători, firme, dar și oameni obișnuiți care doresc o promovare similară – cititorii vor povești de viață –  vor scrie pe contul de Facebook Aristo Bunescu. Vă rugăm redistribuiți.

Lasă un comentariu